Hey hey,

Eindelijk nog eens een vissing op ons thuiswater, het kanaal Kortrijk-Bossuit. The good old vaart. In Stasegem zaten we, bij het aankomen had ik er geen goed oog op. Ik zag veel nerveuse kleine vis aan de oppervlakte, waarschijnlijk opgejaagd door baars. Ook zag ik op het water een fuut zijn ochtendzwemke doen. Hmmm ...

Jeroen Carette had de eer om de wedtrijd op gang te blazen. Gezien ik het weer getroffen had om naast Geert te mogen plaatsnemen was het door dat getuut weer het eerste kwartier beeld zonder klank (gelijk huis nu en ton ne keer . Beter azo dan omgekeerd natuurlijk of kzou mijnen dobber nooit gezien hebben. Iedereen begon zoals dat vaak het geval is met kleinere voor te vangen. Rechts van mij zaten Nico, gevolgd door Pieter die op de staart zat. Links van Geert stond een boom waardoor we de rest van het 'deelnemersveld' niet konden bewonderen. He zal je wel niet verbazen dat er weer één was die we hoorden achter die bomen. Na een uur vissen besloot hij zelf iets dichter bij het water te gaan zitten om verder te kunnen vissen. Het was wel vreemd dat hij glijdend het water opzocht en dat hij zijn stok vergeten was . Net geen plons, we hadden er nochtans nog geen gehad vandejare :<

Intussen was het inderdaad duidelijk dat er veel jacht op het water was, vooral van baars en de eerdergenoemde fuut. Daarmee dat de grotere voorn er niet opkwam waarschijnlijk. Ondanks verwoede pogingen met zwaardere pennen, ander aas en andere loodzettingen slaagde ik er niet in om grotere voorns te doppen. Eentje wel op een kleine mestpier maar veel meer dan 150 gram zal hij niet gewogen hebben. Voor alle zekerheid toch maar scheppen. Maar toen ik nog wat doorviste met de pier ving ik niet echt nog grotere vis. Dan maar weer met het licht penneke driftjes maken en kleintjes vangen.

Het was duidelijk dat Nico zich het beste in zijn vel voelde, was de betere van het staartgedeelte. Hi jmoest het wel afleggen van David die zijn derde '1' in vier wedstrijden viste en zo op de eerste plaats in het klassement komt. Volgende wedstrijd in Stasegem is de laatste clubreeks en na zondag weten we dan ook wie clubkampioen geworden is. Uitslagen en foto's volgen op de website.

groeten, Tom